maandag 25 september 2017

spelend eten

maandag, 25 september 2017

Fientje is al van jongs af aan een heel lastige eetster. De brokjes van de fokster heeft ze nooit gegeten. Toen heb ik kvv (kompleet vers voer) gegeven en dat vond ze lekker, maar na een tijdje lustte ze het niet meer. Allerlei merken heb ik geprobeerd en iedere keer hetzelfde patroon: de eerste dagen at ze het, daarna niet. Fien hield het rustig vol om vier dagen niet te eten. Wellicht had ik haar net zo lang moeten laten hongeren tot ze wél ging eten, maar dat vond ik heel moeilijk. Temeer omdat ze de hele dag vragend om me heen drentelde. Als ik naar de keuken ging, keek ze verlangend naar de koelkast, maar wat ik ook gaf, steeds wendde ze zich teleurgesteld van haar etensbakje af. Omdat ze vaak dunne ontlasting had gaf ik haar rijst, met het vlees erdoor. Eindelijk at ze, niet iedere dag, maar toch. Tot een week of twee geleden. Toen deugde ook dat voer niet meer. Omdat het vers vlees is, kan het niet lang staan. Zelfs in de koelkast is en na twee dagen niet fris meer.
Toen was ik het zó zat. Ik heb brokjes gekocht, die bederven niet, in haar bakje gedaan en gezegd: dit is het, eet of niet. En het begon weer van voren af aan. De eerste dag: in no time, bakje leeg. Lekker vond ze het. Maar toen werd de animo weer minder en al snuffelend rond het bakje besloot ze om het niet te eten. Nu moest ik sterk zijn en helemaal NIETS anders aanbieden. Ook al omdat haar ontlasting met deze brokjes er goed uitzag. Toen kreeg ik een idee! Fientje speelt graag met de snoepjesbal, dus doe ik in plaats van snoepjes, de brokjes in de bal. Nu holt Fien twee keer per dag achter de bal aan die ze met haar neus door de keuken, de gang en de kamer duwt en alle brokjes die eruit vallen eet ze op. Als de bal leeg is, vindt ze nog her en der nog brokjes. Verrassing!!!
Nu maar afwachten of deze manier van eten blijvend is.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten