zondag 10 september 2017

nat en koud

zaterdag, 9 september 2017

Vannacht en vanmorgen is er ongelofelijk veel regen gevallen. De weerkaart liet zien dat het meeste precies boven mijn dorp is neergekomen. En dat heb ik gemerkt. Fien en ik zijn door en doornat geregend van slechts een klein stukje lopen. Fien moest na de nacht toch haar behoefte doen en wachten tot het droog zou worden duurde te lang. Ik heb Fien afgedroogd en met een handdoek over haar heen in haar mandje gedaan. Maar madame blijft natuurlijk niet zo liggen. Even later zag haar rillen. Ze had het koud. Dat komt ervan als je 'naakt' naar buiten moet.
 
Ik ben weer naar bed gegaan en Fientje bij me genomen onder de warme dekens. Daar wilde ze wel blijven liggen. Ze voelde inderdaad koud aan. Na een half uurtje was ze weer opgewarmd. Gelukkig viel er later op de dag geen regen meer en konden we zelfs in de zon wandelen. 
 
Toen kwamen we een paar meisjes uit de buurt tegen en die keken en keken, en riepen: "Fientje???" Ze herkenden kort geknipte Fientje bijna niet. Ze vonden het jammer dat al die mooie haartjes eraf waren, maar Fien was toch nog heel lief en ze werd weer hartelijk geknuffeld. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten