maandag 28 november 2016

never a dull moment

maandag, 28 november 2016

Na een week zijn Fien en ik al aardig aan elkaar gewend. Zo merk ik dat Fien 's morgens gaat 'zooien'. Ze is dan zo vreselijk actief, dat ze in huis haar energie niet goed kwijt kan. Dan laat ik haar in de tuin uitrazen. Ze kijkt wel steeds naar binnen of ik er nog wel ben. 
Vanmorgen nam ik Fien voor het eerst mee naar de slager en de bakker in de buurt. Ze mag in die winkels niet naar binnen, dus moet ze buiten aan de hondenhaak op me wachten. Spannend of ze dat zou doen. Bij de slager ging het heel goed, want door de glazen pui kon ze mij in de winkel zien staan. Bovendien kwam bijna het voltallige personeel naar buiten om Fientje te bewonderen, als opvolgster van Lonne. Bij de winkel van de bakker kan je niet naar binnen kijken en dat vond Fientje maar niks; dus ging ze flink janken.
Vanmiddag autorijden oefenen. Een vriendin was zo aardig met me mee te rijden om Fien eventueel te kalmeren, en dat was nodig, want ze jankt tijdens het rijden. We zijn naar de dierenwinkel gegaan om voor Fien een tuigje te kopen, zodat ze veiliger aan de autogordel vastzit, dan met een halsbandje. Heel veel mensen (sommigen ook met honden) liepen er in de drukke winkelstraat en iedereen werd door Fientje enthousiast begroet. Dat er ook mensen bestaan die daar niet van gediend zijn, heeft Fien nu ook geleerd! 
Daarna ben ik naar het grote park in het centrum van het dorp gereden, om daar met Fientje, met haar nieuwe tuigje om,  nog wat te wandelen. Maar tijdens het oversteken van de straat, valt dat tuigje zo van Fientjes lijf en liep ze opeens los! Ik schrok me een ongeluk en daardoor Fien ook en ging ze er vandoor. Ik nam een snoekduik, viel daarbij languit over straat, maar ik kon haar nog net pakken! Dit alles gebeurde op het zebrapad, dus de auto's stonden netjes stil. Met pijnlijke knieën terug naar de dierenwinkel. Ja, het tuigje was misschien te groot! Fientje was er met haar voorpootjes gewoon uitgestapt. Dus gingen we met een maatje kleiner de winkel weer uit. Toen zijn we naar huis gegaan, we hadden genoeg beleefd voor vandaag. Fientje viel naast me op de bank direct in slaap.
 
 
 
 
 
Volgende week dinsdag gaan we naar de puppy cursus! Fien moet hard werken: never a dull moment!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten