dinsdag 15 november 2016

Even voorstellen: Fientje

dinsdag, 15 november 2016

Fientje is een Havanezer met de mooie kennelnaam: Venus in Fur. Aanstaande zondag, 20 november, komt ze bij mij wonen. Zij gaat de enorme leegte opvullen die Lonne na haar dood achterliet. Drie maanden was ik alleen, drie maanden heb ik intens naar Lonne verlangd, maar zij komt niet terug. Aangezien een leven zonder hond is geen leven is, wilde ik graag die lege plek opgevuld zien. Weer een Landseer is niet verstandig. In de laatste maanden van Lonnes leven heb ik gemerkt dat het verzorgen van een dergelijke grote hond erg moeilijk is, dus nu op zoek naar een kleintje. Toen dacht ik aan Speedy, die  ik heb leren kennen als een lief en vrolijk hondje. Op de website van de Havanezerclub stond echter geen enkel bericht van fokkers met een nestje.
Ik werd hoe langer hoe verdrietiger en toen ik op een avond, na een zenuwslopende autorit, in noodweer en verkeerschaos, weer in een leeg huis kwam, barstte ik in tranen uit. Nog maar eens op de Havanerswebsite kijken. En wat zag ik? Bij 'Buenos Amigos Havanese' was nu een teefje beschikbaar. En toen ik de foto's van het pupje bekeek, sloeg mijn hart een tel over. Ik zag een mini-Lonne! Uiteraard met een ander hoofdje, maar die witte vacht met die zwarte platen, op bijna dezelfde plek waar Lonne ze ook had. Dit kon geen toeval zijn. Venus in Fur was besproken, maar die koop ging op het laatste moment niet door. Natuurlijk niet, want ze wachtte op mij!

En nu staat alles klaar voor de ontvangst. Een bench, een halsbandje met flexilijn en twee piep kleine etensbakjes op een piep klein standaardje. 

 Haar mandje komt nog. Raar hè, al dat kleine spul.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten