donderdag 10 augustus 2017

aangelijnd

donderdag, 10 augustus 2017

Fientje is weer helemaal de oude; lekker bezig en speels. Maar ze vindt het niet leuk steeds aangelijnd te lopen. Daarom ben ik vanmorgen vroeg (9 uur) met haar naar het bos gegaan, in de veronderstelling dat er dan nog geen mensen met honden zijn. Dat was ook zo, op één na! Tussen de bomen door zag ik een man en een hond, dus Fien snel aangelijnd en vanaf een afstand gevraagd of de hond, die los liep, een reu was. Dat was duidelijk het geval, want voordat de man kon antwoorden schoot de hond op Fientje af. Ik schrok ervan en Fien ook. In een reflex tilde ik haar op. Dat is dan wel weer makkelijk met een kleine hond, bij Lonne, met haar 40 kilo,  was dat onmogelijk. 
Toen de reu ook aangelijnd was, konden we weer verder. Maar ik durfde Fien niet meer los te laten lopen. Nou ja, ze had toch al flink gespeeld en gehold en gek gedaan, dus ze was lekker moe. De andere wandelingen vandaag in de buurt gemaakt, uiteraard ook aangelijnd. Lastig, hoor. Drie weken nog!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten