dinsdag 29 augustus 2017

nodig naar de kapper

dinsdag, 29 augustus 2017

Fientjes vacht heeft zoveel klitten, op bepaalde plekken zoals buik en oksels, kom ik er met geen kam meer door. Ik word er moedeloos van! Werkte ze eerst nog wel mee, door tijdens het ontklitten stil te blijven liggen, de laatste tijd vertoont ze een zekere weerzin als ik de kammen/borstelmand tevoorschijn haal. En sinds gister worstelt ze zich los als ik haar op de 'kaptafel' zet, want ik heb met de effileerschaar, uiteraard per ongeluk, in het vel van haar dijtje geknipt. Er vloeide geen bloed, je ziet slechts drie rode stipjes waar de tanden van de schaar haar velletje hebben geraakt. Maar voorlopig kan ik een ontspannen ontklit - beurt wel vergeten. Er moet eerst tijd verstrijken wil ze het vertrouwen weer terug krijgen. En dan nog denk ik dat ik zelf Fientjes vacht niet meer in orde krijg, daar moet een professional aan te pas komen. Maar: ze kan (nog) niet naar de kapper want ze is nog steeds loops. Ik hou het voorlopig maar bij het luchtig borstelen van haar rug, om het contact tijdens het soigneren weer leuk te laten verlopen.
Maar zodra de loopsheid over is, gaat Fien naar de kapper. Dan mag een vreemde haar onder handen nemen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten